RAHVUSLANE

Rahvuslane

reede, 3. juuli 2015

UNO TRUMM: Avalik kiri Rein Rauale ja teistele, kes ei armasta Eestit

Foto: Eero Vabamägi

Täistekst.
Uno Trumm: Kuna Eesti Päevaleht avaldas minu kirjast Rein Rauale minu selgelt väljendatud soovi vastaselt ainult valitud lõike, siis avaldan täisteksti ka. Jagage seda, siis jõuab ehk täistekst lõpuks ka nendeni, kellele see oli mõeldud.

Rumal elukas maalt

Olen see eestlane, kelle kohta meie sotsidest ja sotsiaalliberaalidest tegelased, kaasa arvatud Teie väidate, et tegemist on maalt (minu Kunda linnaäär on sama hea kui maa), rumala, harimatu ja empaatiavõimetu seltskonnaga, kes ennast ja oma hambaid kunagi ei pese ning aega veedavad töötuna poe taga kange õlle kaanimisega. Tegelikult on mul vaatamata sellele, et elan maal kõrgharidus, mul on Tallinnas oma kirjastaja ja olen kaasautor mitmes Eesti tööstusajalugu käsitlevas raamatus, mul on hobid ja ma osalen kohalikus poliitikas, alkoholi tarbin üsna vähe, ei suitseta ega ole Eesti Vabariigi taastamise ajast kuni tänaseni olnud päevagi töötu, ja mul on üsna ükskõik, kuidas ükskõik mis soost täiskasvanud inimesed oma seksuaalseid vajadusi rahuldavad, isegi hambad lasin just viimseni korda teha, pesemisest ehk ei peaks rääkima…

Elu mullis

Ja teate härrased, minusuguseid elab maal palju, kuid erinevalt Teist, kes Te elate Tallinna südalinnas oma maailmas ja lävite ainult omasuguste elust irdunud inimestega, on meil maal säilinud kriitilise mõtlemise võime ning me hoolime oma lastest piisavalt, et tahta pärandada neile riik, kus nad saaksid eestlastena inimese moodi edasi elada ega peaks häbenema eesti keelt rääkides, nagu mäletan ennast häbenemas lapsena tädile külla sõites Jõhvi linnaliinibussis, kui meie peale emaga eesti keeles rääkimise pärast tigedalt sisistati.
Siit, maalt vaadates paistab, et olete seal suures linnas kaotanud terve mõistuse ja arusaama sellest, milleks meile Eesti riiki vaja on, tuletan meelde: oma rahvuse, keele ja kultuuri hoidmiseks. Teie aga tahate suunata meid rahvuste ja rasside sulatuskatlasse, kus kaotaksime oma identiteedi ja juured, oma mineviku ja tuleviku, rahvusest, kultuurist ja keelest ma parem ei räägigi, selle olete Te seal oma Tallinn Citys juba ammu multikultuurse massikultuuri peenrahaks vahetanud.
Südameasi – rahvuslik suitsiid
Saan aru, et tegelikkuses ei räägi me Teiega hoopiski ühte keelt ega pruugi üksteist selletõttu ka mõista, sellepärast laenan väljendi Teie ajakirjandusest, mis minu arvates nii hästi Teie kohta käib, Eesti Päevalehe purjusujumist käsitlevast artiklist, sest sageli tundub, et Te arutlete samamoodi nagu purjusujujad tundmatus kohas vette hüpates ning suutmatuna võõrast kogemusest õppima: „Kui mina ei tunneta ohtu või ei näe seda ohtu, siis seda ohtu ei ole olemas!”
Oht on olemas, aga nii nutune nagu see ka ei tundu, ei tulenegi see mitte neist pagulastest, keda te Itaalia soojast kliimast Euroopa Komisjoni käsulaudade järgi Eesti külmade kätte soovite küüditada, küsimata neilt muuseas, kas nad ise siia üldse tahavadki, vaid Teist. Olen viimastel päevadel hakanud tõsiselt mõtlema eestlaste enesetapulembuse üle ja mulle tundub üha enam ja enam, et meil on välja kujunenud vasakmõtlejate, poliitikute ja kultuurikiibitsejate seltskond, kes on võtnud oma südameasjaks rahvusliku suitsiidi. Kui eurooplaseks saamiseks on vaja hukata enda sisemine eestlane ja ning loobuda mõtlemast talupojarahvale – aga seda päritolu olete isegi Teie, mis sest et end linnas kadakateks olete kasvatanud – omastes konservatiivsetes ja alahoidlikes kategooriates, ons siis seda üldse tarvis? Kas mitte Tiinagi, keda siin viimasel ajal ikka võõraviha all kannataja eeskujuks on toodud, ei hukkunud eelkõige selle tõttu, et hammustas teda toitnud ja katnud Tammarude kätt?

Silmakirjalik tõbras

Aga tulles Teie artikli juurde viimases Eesti Päevalehes, te kirjutasite: “Täpselt nagu ei saa olla eestlane, olemata eurooplane, ei saa olla kumbki neist, olemata ennekõike inimene,” olles enne seda väitnud nagu iga teine teie poolt kirutud matslik mühakas, et te ei soovi pagulasi oma tagahoovi, tegelgu nendega hoopis riik, aga “mina olen inimene, Tallinnast ja mina maksan” ja paneme need pagulased parem maale rumalate inimeste juurde Vaole, eelarvamustega ja suhtlusvõimetu kogukonna tagahoovi, las riik õpetab neid kuidas peab... Kindlasti saate väita, et panen Teile sõnu suhu, aga just nii see mõte Teil kõlas.
Olen ilmselt erinevalt Teist, tõsiselt mõelnud Hans H. Luige mõtte üle, lapsendada üks väike vanemateta laps mõnest Süüria põgenikelaagrist ning kasvatada ta üles eestlase ja ristiinimesena. Eeldatavalt võiks see olla tüdruk, sest praeguseks on Jumal andnud mulle ainult kolm poega. Seetõttu pole ma päris kindel, kas oleksin valmis Teie seatud tingimustel Teie kaasinimene olema, tõesti pole...
Aga ma tean ka päris täpselt, et ma ei tahaks Eestisse neid sõjapiirkondade noori mehi, kes on ostnud ja mitte odava raha eest endale koha paati, millega Euroopasse pääseda. Olete Te endalt küsinud kuidas nad selle raha teenisid ning kas ei ürita nad siin seda samamoodi juurde teenida? Kas oskavad nad ainult Kalašnikovi automaati või midagi muud ka? Kui palju korruptiivset tulu laotub sellest Itaalia ja Kreeka ning EL ametnike tasku?
Selguse huvides olgu öeldud, et minu käsi on Jaan Kaplinski Iraagi sõja vastase petitsiooni all ning seisukohad selle sõja suhtes Virumaa Teatajas selgelt väljendatud ja ma ei tunne vastutust selle ristisõja vallapäästmise ning tagajärgede eest.

Esimesed doosid on alati tasuta

Teie arvates peaksime olema Euroopa Liiduga solidaarne, sest saame sealt abiraha. EL-ga liiumise vastu hääletanud inimesena, olen seda meelt, et parem oleks olnud elu ilma nende almusteta. Praegu on meil nö “võlg” ja selle nö “tasumiseks” võib meilt nüüd nõuda mida iganes. Ma pole küll kindel, et peaksime diilerile esimesete “tasuta dooside” eest väga tänulikud olema, sest nagu ma aru saan, on “tasuta” abi aeg möödas ning aeg on hakata maksma…
Olemegi juba maksnud Kreeka tühja auku, Itaalia tühja auku, Saksa pankadele, kes Kreekast muidu oma raha tagasi ei saa ja eks me leia neid auke veel, aga samal ajal on meil vaesuses virelevad lapsed, palgavaesed, pensionärid... Rahva elujärge pole need rahad parandanud, järelikult on nad olnud sama head kui mõttetud. Olen mõelnud, et ehk nad (Saksamaa, Suurbritannia, Prantsusmaa) maksavadki meile ja teistele ida-eurooplasetele praegu selle eest, et aitasid meid omal ajal tõugata kommunistide õudusöösse, mida täitsid piinatud inimeste jubedad karjed, sellal kui ise elasid kesk ilusat päikesepaistelist päeva, rahulolu ja linnulaulu.

“Eestluse erastajatest”

Ja lõpetuseks pean tunnistama, et kuigi ma ei jaga päriselt Teie sotsiviha “eestluse erastajatest” EKRE suhtes ja tean, et kirjaoskajaid on selleski erakonnas piisavalt, pole ma Teile sarnaselt lugenud “Mein Kampfi” ega ka mitte “Kapitali” ega kavatsegi seda teha, sest (üritan mälu järgi papa Maurust ümber öelda) kõik mis algab eesliitega sotsia- või sotsio- on mulle vastukarva. Ja olen Teiega nõus, vargapoiste ja pisisulide koht pole tõesti parlamendis.
Eesti rahvas on tõesti palju suurem ja tema maailma palju avaram, kui Teile Tallinna paistab ja temaga peab arvestama hoopis rohkem kui Teie tahaksite. Meie siin maal võime ju teatud aja vaikada, Teie linnarumalusi taluda ja ennast lolliks ning empaatiavõimetuks tõprakarjaks pidada lasta, aga “ükskord lahvatab vimm” ja siis tuleme me viklade ja vikatitega Tallinna...

Allikas: Facebook

2 kommentaari:

Anonüümne 4. juuli 2015, kell 09:42  

Aus inimene paneks ka teise poole vastuse sellele kirjale.
Rõhk sõnal "aus".

http://epl.delfi.ee/news/arvamus/avalik-vastus-uno-trummile?id=71833485

Matti Ilves 5. juuli 2015, kell 18:27  

Aus inimene? Kas käituti ausalt, kui autoriga kooskõlastamatult avaldati ainult valituid lõike kirjast? Neile neomarksistlik kosmopoliit Raud ka ainult vastas.
Tänu Teile, anonüümne, on nüüd see ennastõigustav vastus kõigile blogi lugejatele kättesaadav.



Eesti Vabadussõjalaste Liit


TIIBET VABAKS!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak

Back to TOP